diumenge, 8 de novembre del 2009

Anàlisi anunci "BrOtHeeeeeR..."



Hola a tothom,

A partir de les classes de COED i de GITIC on vam tractar l'educació mediàtica i la influència que els mitjans tenen en l'educació, tot seguit deixo la meva anàlisi de l'anunci del Seat Altea XL


Anàlisi de la història.

Aquest original i surrealista anunci comença dins d'una botiga d'animals de companyia, on la filla li demana al pare un peculiar animaló, un monstre.
El monstre anomenat Brother és petit i pelut, però té l'especial característica, com tota criatura estranya, d'alimentar-se de l'amor que rep.
En aquesta família formada per pare, mare, fill i filla en edat escolar, ell rep molta estimació, la qual cosa el fa créixer aconseguint una grandària exagerada.
Poc a poc, l'alegria que hi havia a la casa desapareix arrel que en Brother ja no cap dins el cotxe, i per tant, no poden passar tants bons moments com abans. El pobre s'ha de quedar a casa tot sol. Fins que la família pensa que pot fer per solucionar aquesta situació i, tot d'una, aparteixen sorprenenment amb un cotxe nou i més ample que permet portar a l'apreciat monstre a tot arreu. Tots tornen a estar feliços, ja que el problema està solucionat.


Anàlisi des del punt de vista formal.

Música: La música està en tot moment present en l'anunci, i trobo que juga un paper força important, doncs no tan sols li dona un cert atractiu, sinó que també li aporta ritme. L'estat d'ànim dels personatges es veu reflectit en la música.

La càmera: Juga amb diferents plans i enfocaments per traslladar aquesta alegria o tristesa de la família, sobretot dels infants.

Decorat i postures: Trobo que són molt encertades. Casa blanca perquè ressalti amb el color fosc dels mostre, i gran garatge per el factor cotxe. A més, tant les escenes del parc, com la de la ciutat, transmeten una atmosfera familiar molt ben aconseguida. Sobretot quan filla i Brother estan ballant abraçats. Fa que fins i tot nosaltres agafem apreci al monstre.

Colors: Els colors ens transmeten aquest contrast d'un cotxe a un altre, fent que quant apareix el cotxe en qüestió, tot vermell, ens doni sensacions positives, ja que l'anunci transcorre dins d'una atmosfera bastant fosca, tonalitat freda.

Discurs verbal: En general hi ha poc diàleg. La majoria és la nena parlant amb el monstre i quan la família canta la cançó per donar-li un xic més de peculiaritat a l'anunci. Però ens hem de fixar en la veu en off que en s diu les frases claus, com per exemple:
- “Se alimenta de el amor que le das.”
- “Cuanto más amor, más crece.”
- “Pero ¿ cómo vamos a dejar de quererle?
- “Te prometo que vamos a pensar en algo (mare a filla)
- “No se peuede dejar de querer a alguien.”
- “Porque ya se sabe que pasa con los monstruos, que crecen, crecen, crecen y crecen...”
Sobretot aquesta ultima, donant-li un punt familiar i eixerit.
Seguidament es veu a la pantalla: "Familia al poder", per aclarir que l'anuncia va dirigit a les famílies, ja que el producte és un Monovolum.


Valoració.

Sincerament, quant vaig veure per primer cop l'anunci a classe de COED, no em va cridar gaire l'atenció, però a l'hora de fer l'anàlisi, l'he trobat molt curiós i entretingut. Crec que està molt ben treballat, ja que li dona un toc original, simpàtic i divertit que fa que t'hi fixis.

Descaradament pensat i dirigit a les famílies, crec que està ben treballada i realitzada la imatge del monstre, ja que pot significar una mascota, o bé el fill. Aquesta metafora i ala vegada paral·lelisme fa pensar que la familia sempre pot augmentar, ja suigui de quantitat o volum. És a dir, dona a pensar que les criatures o mescotes creixen, o que pot vindre un fill més. Al cap i a la fi es veu clar l'ojectiu, canviar a un cotxe més ample.


Fins la propera!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada