dilluns, 9 de novembre del 2009

Éloge de la faiblesse



Hola a tots,

El dimecres 28 d’octubre a l’hora de seminari vam comentar en format col.loqui el llibre titulat “Elogi de la Feblesa” d’en Alexandre Jollien, del qual, l’endemà veuriem una entrevista que ell va concedir fa uns anys a Blanquerna.

Del llibre, apart de dir que el vaig llegir amb molta satisfacció, m’agradaria esmentar uns termes que vaig trobar força interessant i han estat motiu de reflexió.

Primer parlaré dels conceptes, els quals van lligats, que són "la mirada de l’altre" i la paraula "normalitat". I els enfocaré al treball del mestre dins l’aula.
El dia de demà, si tot va bé, seré mestre i hauré d’exercir com a tal. Cada acte meu sobre el nen tindrà una enorme importància en ell. Sinó, enrecordeu-vos de la força que tenien els gestos i paraules dels nostres mestres quant ens donàven ànims, ens guinyaven l’ullet o ens donavem un copet amistós a l’esquena. O per el contrari, rebíem càstigs o molt pitjor, l’ignorància.
Nosaltres serem un model a seguir. No podem caure a l’error de desmotivar, encara que sigui indirectament, a l’infant i molt menys a nosaltres mateixos.
Hem de tenir clar que tots els nens no són iguals, que cada nen té les seves característiques i el seu propi ritme de treball. De normals ho són tots, per això estan a l’escola. Tots mereixen que constantment els obsequiem amb la nostre millor cara.

I per últim, m’agradaria parlar d’una manera més general, ja que crec que és clau tan a l’àmbit professional com en l àmbit personal del concepte SUPERACIÓ, no rendir-se mai. Esforç i lluita.
En Jollien m’ha causat gran admiració per això mateix. Per tenir aquest caràcter lluitador que renega de les etiquetes que li poden posar i que mai es dona per vençut.
D’en jollien tots hauríem d’aprendre molt.
Ell em va recordar la frase: voler és poder. Si hi ha alguna cosa que volem, una fita, i som capaços de focalitzar-la, doncs hi podem arribar.


P.D.- En el col.loqui que vam fer a seminari vaig ser jo el moderador, i crec que em vaig ensortir prou bé :)

Fins la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada