diumenge, 22 de novembre del 2009

Iniciant-nos en els debats



A classe de COED del dijous 29 d'octubre vam veure un vídeo de la final de "La lliga de debats universitaris". En aquest, s'enfrontaven la Universitat d'Alacant i la de Lleida per intentar convèncer al jurat si la globalització és un fet positiu o negatiu per la societat.

Del vídeo, em va cridar l'atenció l'elevat grau de preparació que tenen els oradors (tan contingut com orientació temporal), i el bon domini de les diferents estratègies per argumentar i anteposar-se als rival. Van utilitzar formules molt ocurrents, com citar dites i avançar-se a les preguntes de l'equip contrari. Més tard, l’Imma ens va dir que pocs instants abans del debat, els hi diuen qui estarà argumentant a favor i qui en contra. Això, provoca que els oradors estiguin informats de les dues vessants, i així poder intuir en que es recolzarà el contrari per poder desmuntar les seves argumentacions.
També em vaig fixar en la contínua i important utilització d'exemples i dades, fet que dona credibilitat davant el jurat.

Aquest vídeo, el vam veure perquè l’Imma ens va proposar realitzar simulacions de debats entre nosaltres durant els propers dijous a l‘hora de COED. Per portar-los a terme ens ha proporcionat el Manual de Participació. Lliga de debat universitari. Xarxes Vives D’universitats.D'aquest manual hem de destacar, entre altres coses, que el debat es divideix en exposició inicial, refutacions i conclusions que farà cada equip (4 oradors, 2 investigadors i un reserva) amb el seu pertinent capità.

El debat constarà de quatre parts de tres minuts per equip. En la primera part es donarà la perspectiva respecte la qüestió del debat. En la segona i tercera parts es poden fer preguntes i referencies a l'equip contrari. I en la quarta part, les conclusions, on ho hem de reafirmar respecte lo advers, sense donar nous arguments . Un cop se sap el tema a tractar, es fa el procés d'investigació, el qual té diferents fases com són la planificació del treball, cerca i el tractament de la informació, i l'organització d'aquesta.

Sabem que igualar el nivell dels del vídeo és gairebé impossible, però farem tot el que podem. Fins la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada