dimecres, 30 de desembre del 2009

PROJECTE TELEMÀTIC

Hola a tots,

Un projecte telemàtic és dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles, i intercanviar-ne els resultats mitjançant internet. Treballant així, fomenta el treball cooperatiu i la comunicació entre escoles, de manera que als continguts propis de cada assignatura s’hi sumen uns nous valors: el treball en grup, compartir responsabilitats, respectar opinions, aprendre dels altres...

El projecte que he escollit per comentar es diu Projecte Bongoh, i va adreçat a nens i nenes de cicle superior de primària.

Bongoh és un projecte telemàtic on diferents escoles participen en un joc de simulació. El joc consisteix en què cada grup-classe viu en una illa d'un arxipèlag anomenat BONGOH, i aquestes illes tenen la forma de les lletres de la paraula BONGOH, és a dir, una té forma de "B", una altra de "N", una altra de "G", una altra de "H" i dues tenen forma d' "O" (aquestes les diferenciem en O nord i en O sud).

Cada grup ha d'explicar, després d'una presentació:

- Com ha arribat a l'illa (1a activitat).
- Quina és la seva història, quins són els seus personatges, com és la seva illa (2a activitat).
- Haurà d'establir relacions amb els habitants de les altres illes (3a activitat).
- Amb l'animador del projecte, RODAMINAH, que els proposarà les activitats i els motivarà a preparar la quarta activitat: la trobada amb tots els participants. (4a activitat).

El projecte es segueix a través de l'espai web. Totes les produccions (textos, dibuixos, fotos, cançons, ...) que elaborin els alumnes es penjaran directament a l'espai web o al blog de Rodaminah. La metodologia emprada ha de permetre que l'escola pugui seguir i participar en el projecte, segons les seves possibilitats. Les activitats que proposem no es treballen sempre a l'aula d'ordinadors. Bongoh és un projecte interdisciplinari, per tant, es pot treballar a l'hora de català, plàstica, música i coneixement del medi. El paper del mestre/a, a més de fer les correccions ortogràfiques i d'expressió, és controlar la coherència i sentit de la història que van imaginant i elaborant els alumnes del grup-classe.

Trobo que aquest sistema és molt útil ja que juguen molts factors. Des de els coneixements propis de les matèries, fins els valors corresponents per a aprendre viure en societat. Als nens se’ls ensenya a relacionar-se entre ells i, amb les escoles del votant, així potenciem el respecte, comprensió i el treball cooperatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada